Olen jo viime syksystä asti potennut särkyä eri paikoissa kehoani.

Syyskuussa liukastuin töissä ja sen seurauksena satutin polveni. Polvea aristaessa kävelin tietenkin hieman vasenta jalkaa "säästäen" ja sen seurauksena sain pahan iskiaksen oikeaan pakaraani.

Sitä sitten podin useamman viikon, kolme viikkoa pelkästään vuodepotilaana.

Koko talven ajan olin kipeä milloin mistäkin kohtaa . Oloni ei ole ollut hyvä pitkiin aikoihin.Yöunet ovat olleet heikkoja jatkuvan jalkasäryn vuoksi.

Nyt tuli hetki jolloin minulle riitti.Tiistaina soitin ajan työterveyslääkärille ja sain ajan täksi päiväksi. Eilen ilmoitin työpaikalle, että en saavu töihin. Lupasin ilmoittaa mitä lääkäri tänään sanoo.

Kun vihdoinkin pääsin lääkärin luokse ja kerroin oireistani, hän totesi heti että minulla on fibromyalgia. Se on eräänlainen reumasairaus, jossa kipu on ihmisen sisällä.

Luultavasti iskiaksen seurauksena tullut oire.

Lisänä kaikki se paha, jota joulukuun aikana kohdalleni tuotiin.

Mieskaverin syöpä, äidin kuolema ja työpaikan lopetus.

Siinä yhdelle ihmiselle riittävästi kestettävää. Kaikki tämä kuulemma lisäsi sairastumisriskiäni.

Elämästäni on mielenkiinto poissa, en jaksa oikein tehdä mitään. Päiväunetkin on melkein pakko ottaa jos vain on mahdollista.

Nyt olen toistaiseksi sairaslomalla ja yritän lääkkeiden avulla saada nukuttua yöni paremmin. Ensi viikolla tapaamme lääkärin kanssa uudelleen.

Ehkäpä minunkin olotilani tästä vielä kohentuu.